Városlista
2024. november 23, szombat - Kelemen

Hírek

2018. Szeptember 02. 19:00, vasárnap | Helyi
Forrás: Nemes Claudia

Gyémántok Lébényben

Gyémántok Lébényben

Immár harmadik éve vívta ki a legnagyobb szakmai zsűrik által fémjelzett marketing-elismeréseket Lébény városa.

Gyémánt díj a rendezvényekért, a kommunikációért, a tenni akarásért, a mindent felülíró lokálpatriotizmusért. De kinek/kiknek fontos ez ennyire? Hogyan profitál ebből a város? Mi a cél, és legfőképpen hova lehet még eljutni ezzel az identitással?


Kovács Gábor polgármesterrel és Pusztai Dóra referenssel beszélgettem a negyedik éve töretlen lendülettel tartó városi image-építés belső kulisszáiról.

Egy elismerés mindig jólesik az embernek. Egy szakmai elismerés még többet tud nyújtani, hiszen olyan visszacsatolást igazol, amit csak a belső hozzáértők tudnak igazán értékelni.

A mindennapos tevékenységek és problémák mellett a helyi közösség számára talán nem is tűnik olyan fontosnak ez a munka, mégis rendületlenül végzitek nap, mint nap. Miért? Mit jelent számotokra ez a díj? Miért csináljátok?

A Gyémánt Marketing Díj idén két kimagasló elismerést is jelent - kezdte a pár hónappal ezelőtti esemény felidézését Kovács Gábor.- Küldetéstudattal bíró emberek vagyunk. A település vizuális megjelenése, arculata, egyáltalán a Lébény szó, és ami mögötte van, számunkra hatalmas értékkel bír. Ezt az értéket szeretnénk bemutatni és közvetíteni azok felé, akik fogékonyak és nyitottak ennek befogadására.

Ez a díj azon egyetlen esemény, ahol szakemberek mondják el a szakmai dolgokról, a szakmai nívó szerinti véleményüket. Ha valaki ezen a megmérettetésen „megugorja” a szintet, akkor azt akár egy gyémánt díjjal is honorálhatják. És nekünk ez már hatodszor sikerült. Ez számomra egy pozitív, szakmai elégtétel.

S mit látnak ebből a helyiek? Ez a díj nekem, mint Kovács Gábor lébényi lakosnak is jó, hiszen Lébény neve, sorsa, tekintélye, jó híre kerül előtérbe. És ez igenis számít!


Városmarketing terén országos szinten is élen jártok. Volt olyan, aki felhívott benneteket, hogy adjatok tanácsot számukra? Vagy épp csak a gratuláció miatt?

Gratulációt sokat kaptunk, mely hihetetlen erőt tudott és tud adni. Vannak elképzelések arra vonatkozóan, hogy ha még egy település nevezne a megyében, akkor - Győr és Lébény tapasztalataival karöltve - akár a legaktívabb megye díját is kiérdemelhetnénk.

Pusztai Dóra, szakmai referenst városmarketinges munkájáról kérdeztem. Ezt a munkát nem lehet szenvedély nélkül végezni. Folyamatos inspiráció, motiváció és milliónyi ötlet kell a mindennapos tevékenységekhez. Ez talán kívülről nem is látszik, de ez a cikk arra is jó, hogy minderről a folyamatokat is bemutassuk. Tehát hogy is zajlik ez nálatok, illetve milyen érzésekkel töltenek el a megnyert díjak?

Számomra mindenképp szakmai elismerés a Városmarketing Gyémánt Díj, hiszen pozitív visszaigazolása az itt folytatott munkámnak. Mikor valaki meghallja, hogy városmarketinggel foglalkozom, sokszor nem is tudja, hogy ez valójában mit takar. Munkám egyik legfontosabb célja a város hírnevének öregbítése, illetve pozitív érzet kialakítása Lébény kapcsán a helyiekben és a nem itt élőkben egyaránt.

A munka természetesen sokrétű, amit én egyáltalán nem bánok. A legfontosabb részei ennek a területnek az információk átadása, a kommunikáció, valamint a vizuális megjelenítések megtervezése, kidolgozása. És hogy mi az, amit ebből a lakosság a saját szemével is tapasztalhatott már? Például, hogy a város „Lébény; Kis város, nagy szívvel” arculatát igyekszünk mindenhol következetesen használni.

A Lébény újság megújulását mindenki nyomon követhette, és azóta is lapozhatja a megújult közösségi lap oldalait. Továbbá azt, hogy minden olyan információt, melyet az önkormányzat vagy a hivatal kíván megosztani – legyen szó akár egy rendezvényről vagy a szociális segélyekről-, több fórumon tesszük közzé érthetően és a lehető leggyorsabban.

Ezek a díjak valójában annak vizsgálatára sarkallnak, hogy melyek azok a területek, ahol még javulni lehetne, és mivel lehetne ismét egyedit alkotni, hogy a következő években is hasonlóan szép elismeréseket tudjunk begyűjteni. És itt nemcsak a szakmai sikerre, hanem a lakosság megelégedésére is gondolok.


Mi van mindezek mögött? Mit tesztek érte nap, mint nap, hogy ezek az eredmények megszülethessenek?

A Mályvavirág rendezvényre – amire idén az egyik díjat megkaptuk - csak a felkészülés másfél, két hónapos előkészületet igényelt. Az előző évek tapasztalatai alapján alkottuk meg és hoztuk létre az idei kampányt.

Lébény város image filmjénél pedig körülbelül egy éves munkáról beszélünk. Összeállítottuk a tematikát, a helyszíneket, a forgatókönyvet, a zenét. Itt is külön köszönetet szeretnénk mondani a filmes stábnak, akik a kreatív ötletekkel, meglátásokkal tovább tudták színesíteni az elképzeléseinket.

Feltűnően kikristályosodik egy idő után az emberben, hogy igazából teljesen mindegy, hogy cipőfűzőt gyárt valaki vagy sajtot, vagy épp egy önkormányzati arculatot. – veszi vissza a szót Lébény első embere, a maga sajátos meglátásaival – A marketingben mindig valamiféle eladásról beszélünk, csak az önkormányzatnál ez nem effektív, közvetlenül kézzel fogható pénzt jelent. De a folyamat maga, ugyanaz.
Ha mi igaztalanul dolgoznánk, hiteltelen információkat közölnénk, akkor nem érne semmit az erőfeszítésünk. Nekünk tudnunk kell jót csinálnunk és azt jól eladnunk.

Az eladás pedig nem azt jelenti, hogy egy rendezvényen hány ember vesz részt, mert ez csak egy indikátorszám. Az eredményességhez az egész folyamatot végig kell nézni, komplexen kell gondolkodni róla. A kommunikációt is így kell tudni felépíteni.

Mindez magában foglalja a folyamatokat az eszközök használatától kiindulva egészen addig, hogy kinek, mikor és hogyan kommunikálunk. Ilyen szakterületekre az egyetemeken külön szakok indulnak. Nekünk segítség és irányadó visszacsatolás nélkül kell felépíteni, kitapasztalni és megcsinálni a munkát. És bíznunk kell magunkban, hogy mindezt jól csináljuk!

Ezekhez az elért eredményekhez ezeket a folyamatokat csak profi szinten lehet véghez vinni. Minden évben szoros a mezőny és nagyon hosszú azok listája, akiket magunk mögé utasítunk. De elérjük!

Célunk, hogy a továbbiakban is nevezzünk, és Lébény város nevét ilyen téren is emeljük - annak minden felelősségével és hitelességével együtt.


Amikor készültetek a rendezvényekre, akkor már tudtátok, hogy pályázni fogtok? Eleve úgy indítottátok a projekteket, vagy ez csak utána került a pályázati lehetőségek közé?

Mindenképpen szerettünk volna pályázni a Mályvavirág programmal. A videónál pedig egyértelmű volt, hogy azzal indulnunk kell!

Jövőre az Ízőrző Nap lesz a nevezési listánkon, ezen dolgozunk már ma is.

Hogy érzitek, melyik a nehezebb feladat: megszerezni a díjakat, vagy megtartani azt a nívót, amit eddig felépítettetek? Hova lehet emelni a színvonalat? Hogyan készültök erre?

Ha csak a díj elérése lenne a cél, ami majd szépen csillog a hivatal valamelyik polcán, az nagyon frusztráló érzés lenne. Szerintem az a fontos, hogy ebben az évben még mivel tudunk újat mutatni vagy adni az embereknek, amit majd érdemes lesz újra bemutatni egy szakmai közösségnek.

Természetesen célunk, hogy újabb gyémánt elismerést hozzunk haza, emeljük Lébény ismertségét és olyan eseményeket szervezzünk a városunkban, melyekkel minden helyi lakosnak és ide érkezőnek tudunk adni ezekből a pozitív érzésekből.

Igazán szerencsésnek mondhatom magam, hogy marketinges és média-szakemberként ilyen értékes emberekkel ismerkedhettem meg. Büszkék vagyunk arra, hogy megtapasztalhattuk az igazi lébényi életérzést! Kívánjuk, hogy ezt minél többen érezzék majd!

Gratulálunk a munkához! További sok sikert kívánunk!

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 04. 14:07, hétfő | Helyi

K&H: indul a „pénztanárok” versenye

a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok

2024. Szeptember 25. 07:52, szerda | Helyi

NAV: szeptember 30-ig igényelhető vissza a külföldi áfa

2024. Szeptember 13. 06:00, péntek | Helyi

PM: az IMF is támogatja a magyar EU-elnökség célkitűzéseit

A Nemzetközi Valutaalap (International Monetary Fund, IMF) szerint a magyar gazdaság növekedése az uniós rangsor élmezőnyében lehet jövőre

2024. November 22. 09:59, péntek | PR

Többen látják az egyetlen járható útnak a lakásbérlést a fiatalok számára

még mindig sokan vannak azonban, akik szerint pénzkidobás ingatlant kivenni